fbpx

הבנת היסודות של דיני חדלות פרעון (פשיטת רגל)

כעורך דין, אתה מבין שחדלות פרעון הם תחום מורכב ורב דקויות בתחום המשפטי. עם זאת, אנשים רבים אינם מכירים את היסודות של דיני חדלות פרעון  וכיצד הם פועלים. במאמר זה, נחקור כמה מהמושגים המרכזיים של דיני חדלות פרעון שחשוב להבין.

מהו חוק חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי?

דיני חדלות הפרעון הם ענף במשפט העוסק בהליך של סילוק חובות וארגון מחדש של חובות ליחידים ולעסקים. היא מספקת מסגרת חוקית ליחידים ולעסקים לפרוע את החובות שלהם ולהשיג התחלה חדשה.

בעוד שאנשים יכולים לפתוח בהליך חדלות פרעון יפנו להליך פירוק על פי חוק החברות, התשנ"ט-1999 במהלכו תבחן אפשרות הבראה.

תהליך חדלות הפרעון

הליך חדלות הפרעון מתחיל בהגשת בקשה לחדלות פרעון אליה יש לצרף רשימה מפורטת של נכסים, התחייבויות והכנסות.

לאחר בחינת הבקשה, ככל ויש צורך הממונה על הליכי חדלות פרעון יבקש השלמת מסמכים או נותן צו פתיחה בהליכים אשר מעכב את כל הליכי ההוצאה לפועל וכל ההליכים המשפטיים.

בצו פתיחה בהליכים יקבע מה התשלום החודשי שעל החייב לשלם וימונה נאמן שתפקידו לבחון את מצבו הכלכלי של החייב, לאתר נכסים וזכויות ולפעול למיקסום הכספים שיופקדו לטובת הנושים

לנושים יש אפשרות להגיש תביעת חוב, אשר תבחן ע"י הנאמן ובהתאם להחלטתו, בסוף ההליך יקבלו כסף מקופת חדלות הפרעון בהתאם לחלקם היחסי בחובות.

לאחר שהחייב משלם את כל התשלומים שנקבעו, ומומשו כל נכסי החייב הניתנים למימוש, החייב יקבל הפטר שמשמעותו שכל החובות שנוצרו לפני שפתח בהליך נפרעו.

לסיכום,

הליך חדלות פרעון הנו כלי חשוב המאפשר לאנשים לקבל הפטר מחובות אולם הנו מורכב וקיימים בו היבטים שונים אשר יכולים להוביל לביטולו.

ההליך אינו מתאים לכל אדם הנמצא בחובות וקיימים כלים נוספים המאפשרים להתמודד עם חובות, למחוק חלק מהם ולצאת לדרך חדשה.

בטרם פונים להליך זה יש להוועץ בעו"ד הבקיא בתחום על מנת לבחון מהי הדרך הטובה ביותר עבורך.

דילוג לתוכן